iPhone - rewolucyjny telefon firmy Apple. Nowość: iPhone 6 i iPhone 6 Plus

Koniec z ocenianiem aplikacji pobranych kodami promocyjnymi

6.05.2011 | App Store

Jak donosi serwis MacRumors nie będzie już możliwości ocenienia aplikacji pobranej za pomocą kodów promocyjnych (Redeem codes/Promo codes).

Zabieg ten jest elementem bardzo ostatnio promowanej polityki Apple polegającej na uwiarygodnieniu ocen na podstawie, których aplikacje zajmują w AppStore odpowiednie miejsca.
Niedawno zmianie uległ algorytm oceny aplikacji(teraz nie liczą się już tylko liczba pobrań, ale i średnia ilość uruchomień aplikacji) i Apple zaczęło usuwać aplikacje które nakłaniały do instalacji innych.

Zdaniem Apple, możliwość oceny aplikacji, którą nabyło się za pomocą kodu może przysłużyć się manipulacji (często deweloperzy stawiali jako warunek otrzymania kodu umieszczenie recenzji i oceny w AppStore).

W razie próby oceny takiej aplikacji pojawi się taki komunikat:
Obrazek

Troszkę mylący, bo sugeruje że nie posiadamy tej aplikacji, ale pewnie i to ulegnie z czasem zmianom.

Niestety ten zabieg może przyczynić się do tego, że developerzy mniej chętnie będą rozdawać kody promocyjne, bo sama ilość pobranych aplikacji nie będzie się już równie znacząco przyczyniać do pozycji w AppStore…

Autor: FiTzu

Dyskusja na forum


< = >