iPhone - rewolucyjny telefon firmy Apple. Nowość: iPhone 6 i iPhone 6 Plus

Sprzedaż iPhone’a 5 spada czyli normalna reakcja rynku jak i Apple

15.01.2013 | Apple

W amerykańskim dzienniku The Wall Street Journal pojawiła się informacja o redukcji przez Apple zamówień na ekrany do iPhone’a 5.

Informacja jest pewnie prawdziwa, ale czy kogoś to dziwi? Jeśli zestawić na wykresie sprzedaż każdego nowego produktu to na początku jest boom a potem sprzedaż systematycznie spada do czasu pojawienia się kolejnej generacji sprzętu.
W przypadku iPhone’a 5 Apple musiało wycisnąć od podwykonawców absolutne maksimum jakie było do uzyskania, a to i tak nie pomogło w szybkim rozładowaniu kolejek – iPhone 5 dostępny od ręki jest dopiero od połowy grudnia. Skoro ten punkt został już osiągnięty to nie ma sensu zapełniać magazynów, bo to generuje koszty. Towar ma być w ruchu a nie leżeć (tak jest od dawna i z tego co pamiętam to właśnie Tim Cook jeszcze za czasów Steve’a Jobsa tak zarządził jako osoba odpowiedzialna za dystrybucję sprzętu), stąd normalne jest obniżenie zamówień.

Zamiast chłodnej analizy przez sieć przetoczyła się fala czarnowidztwa i informacji typu „Apple się już kończy, nikt nie chce iPhone’a kupować…”.  W przyszłym tygodniu odbędzie się konferencja Apple poświęcona wynikom finansowym firmy w minionym kwartale. Z czarnowidztwem wstrzymajmy się więc jeszcze te parę dni. Jestem pewien, że Apple znów zanotowało rekordowy kwartał pod względem finansowym.


< = >