iPhone - rewolucyjny telefon firmy Apple. Nowość: iPhone 6 i iPhone 6 Plus

Test nawigacji CoPilot Live Premium Europe

28.07.2011 | aplikacje, Nawigacja, recenzje

Dostałem niedawno do przetestowana nawigację od firmy ALK: CoPilot Live Premium Europe i tym samym poszerzyło się do 9 pozycji porównanie najlepszych nawigacji GPS na iPhone’a i iOS na myiphone.com.pl.

Cena nawigacji CoPilot Live Premium Europe ustalona została na 59,99 € i w tej cenie otrzymujemy mapy całej Europy. Dostawcą map do CoPilota jest NAVTEQ a aktualna wersja map jest z końca 2010 roku.

 

Dostosowanie do iOS 4.x, iPada i ekranu Retina iPhone’a 4:
Nawigacja CoPilot wykorzystuje wielozadaniowość i potrafi pracować w tle. Wyposażona jest ponadto w blokadę przypadkowego wyjścia z aplikacji, tzn. po wciśnięciu przycisku Home dostajemy powiadomienie w formie pop-up’a z prośbą o potwierdzenie wyjścia do ekranu głównego.
Grafiki w rozdzielczości dostosowanej do Retiny iPhone’a 4 to już raczej norma i CoPilot nie został w tyle: pod względem graficznym CoPilot bardzo mi się spodobał.
Nawigacja CoPilot działa także na iPadzie, ale jest na niego osoba wersja czyli nie jest to aplikacja uniwersalna.

 

Nawigacja: wybór trasy, personalizacja:

  • – nawigacja do kodu pocztowego
  • – nawigacja do adresu
  • – nawigacja do ulubionych
  • – nawigacja do kontaktu
  • – przegląd historii
  • – nawigacji do współrzędnych geograficznych
  • – nawigacja do punktu na mapie
  • – nawigacja do POI
  • – nawigacja do zdjęcia (tagu GPS zapisanego w pliku ze zdjęciem)
  • – Opcje tras: drogi płatne, autostrady, szosy dwujezdniowe, drogi główne, drogi poboczne, drogi lokalne
  • – Opcja ClearTurn czyli asystent pasa ruchu
  • – Wyświetlanie drugiego skrętu: pokazanie drugiej strzałki jeśli dwa następne skręty są połączone
  • – Opcja Park My Car
  • – płynne wybieranie trasy: przeciąganie palcem
  • – Trasy: planowanie, usuwanie i dodawanie punktów przelotowych, zapisywanie tras
  • – ActiveTraffic (9,99€) – informacja o ruchu drogowym (wysyłanie informacji o korkach, utrudnieniach w ruchu) – niestety nie obejmuje Polski

CoPilot posiada w zasadzie wszystkie możliwe opcje nawigowania do (adresu, POI, etc.). Dodatkowo umożliwia nawigację do tagu GPS ze zdjęcia, a także bezpośrednio z aplikacji możemy wyszukać to co chcemy w wyszukiwarce Bing oraz w Wikipedii.
Mały minus tutaj należy się za numerację ulic: po prostu czasami jej brak, ale wtedy aplikacja zapyta o najbliższy możliwy numer budynku.

Po ustaleniu miejsca docelowego na mapie widzimy całą trasę i tutaj twórcy CoPilota dodali fajną opcję: przeciągania trasy w stylu map google, tzn. łapiemy palcem trasę i przesuwamy ją w odpowiadające nam miejsce przez które chcemy jechać. Można w ten sposób ustalać sobie punkty przelotowe.

Gdy już wyznaczymy trasę możemy przejrzeć listę manewrów w postaci listy lub w postaci kolejnych manewrów na mapie. Trasę CoPilot potrafi także zasymulować (przy długiej trasie zdecydowanie przydaje się przyspieszenie symulacji). W trakcie nawigowania gdy zobaczymy korek na drodze w dwóch stuknięciach możemy ominąć dany odcinek drogi, CoPilot wyznaczy błyskawicznie nową, alternatywną trasę.
Niestety dodatkowa funkcja ActiveTraffic nie obejmuje Polski, więc tak naprawdę informacji o korkach w czasie rzeczywistym nie ma.

 

CoPilot umożliwia bardzo wygodne i dokładne planowanie podróży: punkty pośrednie, planowanie postojów – to żaden problem. Trasę można dodatkowo zoptymalizować pod kątem postojów, czyli aplikacja znajdzie i zaproponuje w odpowiednim miejscu i czasie postoje.

Ok: tyle teorii, czas na odrobinę praktyki czyli jazda próbna z CoPilotem.
Wrażenia bardzo pozytywne. Pomijam tutaj sporadyczną irytacje powtarzającymi się komendami głosowymi, o których niżej. Co mnie mile zaskoczyło to szybkość reakcji CoPilota na zmianę trasy.
Oczywiście umyślnie nie jeździłem po mieście wyznaczoną przez nawigację trasą i nowa trasa wyznaczana była błyskawicznie (pamiętam, że raz na rondzie, wprawdzie całkiem sporym ale jednak, przejechałem wyznaczony wcześniej zjazd i zanim dojechałem do następnego (ok. 30 metrów) nowa trasa była już wyznaczona).
Na normalnych skrzyżowaniach nowa trasa pojawiała się przeważnie tuż po wjeździe w nową, niezgodną z pierwotną trasą, drogę.

Raz zdarzyło się, że CoPilot całkiem pogubił się w nawigowaniu po … wielkim parkingu centrum handlowego, ale to chyba można mu wybaczyć ;)

Na wypadach wakacyjnych przydać się może funkcja Park My Car, czyli po zaparkowaniu zapisujemy pozycję GPS auta i bez problemu znajdziemy do niego powrotną drogę.

Szkoda, że funkcja ActiveTraffic czyli ruch uliczny w czasie rzeczywistym nie działa na terenie Polski. Ale jest w CoPilot pewna alternatywa: korki i ich omijanie lub akceptację.
Przy włączone funkcji omijania korków CoPilot zamiast w miarę proste trasy trójpasmówką przez miasto nie obciążoną aż tak bardzo chciał mnie kierować drogami mniej ważnymi, ale z teoretycznie mniejszym ruchem na ulicach.
Zdaje się, że w ramach danych o mapach główniejsze ulice mają stały parametr określający ich obciążenie (tak ja sobie to tłumaczę). W godzinach szczytu może się to sprawdzać, ale np. w wakacje w pochmurny dzień przed południem już nie za bardzo.

W każdym bądź razie plus, że taka opcja jest, ale z jej użytecznością bez danych o ruchu w czasie rzeczywistym jest różnie.

Strony: 1 2


< = >