iPhone - rewolucyjny telefon firmy Apple. Nowość: iPhone 6 i iPhone 6 Plus

Two Worlds II Castle Defense – epicki Tower Defense

24.05.2011 | aplikacje, recenzje

Two Worlds II™ Castle Defense to gra typu Tower Defense osadzona w Antaloor, malowniczym świecie fantasy.
Wcielamy się w rolę Gandohara, który z pomocą mieczników, łuczników, nekromantów, magów, księży i złotych rycerzy musi obronić się przed zgrają nacierających wszelkiej maści potworów próbujących go unicestwić.

Swoje jednostki możemy (a nawet musimy aby wygrać) umacniać. Każda jednostka ma różny początkowy poziom życia i zadawanych zniszczeń i obie te cechy można zwiększyć o 4 poziomy (czyli każda jednostka aby była maksymalnie skuteczna musi być ulepszona o 8 poziomów).

Przeciwnikami są m.in. hordy orków, skorpiony, mumie, anubisy i inne potwory, które z każdym kolejnym poziomem są coraz mocniejsze.

W Two Worlds II™ Castle Defense dostępne są 2 rodzaje rozgrywek:
Arena w której mamy 5 wyzwań do przejścia i każde wyzwanie to 5 tur ataków rywali.
lokacje (także 5: Oswaroth, Forest Gamp, Desert Ruins, Catacombs, Cemetery), w których liczba tur ataków rywali jest różna (15 ub 20).

Po każdej turze wszystkie nasze jednostki zostaję zregenerowane, więc generalnie musimy za każdym razem dotrwać do końca danej tury.

W obu trybach cel gry jest taki sam: ocalenie Gandohara, który musi przeżyć.

Nie ma poziomów trudności: jest jeden, trudny 🙂 a przynajmniej do czasu obrania dobrej strategii; jak znajdziemy złoty półśrodek i dobrze będziemy dobierać jednostki i odpowiednio je ulepszać to przejdziemy wszystkie poziomy w obu trybach (mi udało się to po ok. 7-8 godzinach gry).
Ostatni boss na planszy Cemetery to prawdziwe wyzwanie i nie łatwo jest go zabić..

Każda z sześciu jednostek jakie mamy do dyspozycji ma inne cechy:
miecznik i łucznik – to dwie podstawowe i najsłabsze jednostki, bez cech
specjalnych
nekromanta: zmniejsza prędkość ruchu przeciwnika nawet do 75%
ksiądz: regeneruje nasze jednostki
złoty/królewski rycerz: drogi w zakupie ale bardzo wytrzymały i zadaje duże uszkodzenia
mag: strzela ognistymi kulami, także bardzo dobra jednostka

Na planszy jednostki możemy ustawiać tylko w miejscach do tego przeznaczonych (kółka), ale każdą jednostkę można teleportować na dowolne inne pole. Jednostki można także usypiać, aby mogły się regenerować (w tym czasie wrogowie jej nie atakują).
Są dwa rodzaje pól: zwykłe (niebieskie) i specjalne (czerwone).

Jednostka umieszczona na polu czerwonym jest dodatkowo wzmacniana (życie i atak), ale oczywiście czerwonych pól jest na planszy mało..

To by było na tyle, jeśli chodzi o opisanie samej gry.
Teraz czas na to co najważniejsze: opinia o grywalności.

Gra Two Worlds II™ Castle Defense wciągnęła mnie na te 8 godzin, które poświeciłem na przejście jej całej, więc jeśli chodzi o grywalność to tak: stoi na wysokim poziomie i mi osobiście gra się spodobała.

Niesamowita jest w niej oprawa muzyczna. Gra szczególnie na słuchawkach to sama przyjemność.

Na zakończenie jeszcze kilka danych technicznych o jakich informuje nas deweloper:
– dynamiczne cienie
– noc i dzień podczas rozgrywki
– pełnoekranowy 4-krotny antyaliasing
– na ekranie może być nawet do 50 jednostek w jednym czasie
– środowisko 3D z oświetleniem
– różne efekty jak mgła, sztorm, deszcz

Gra podłączona jest do Open Feint.

Gra Two Worlds II™ Castle Defense jest dostępna także w wersji komputerowej zarówno na PC jak i na Mac OS.
http://www.twoworlds2.com/cd/about-en.html

Teraz czas na minusy:
Brakuje niestety grafik w rozdzielczości dostosowanej do Retiny, ale na iPhonie gra prezentuje się i tak bardzo dobrze (z grafikami Retiny byłoby jeszcze lepiej).

Mogłoby być także więcej plansz a jeszcze milej widziany byłby tryb multiplayer a także tryb (nie wiem jak to nazwać), w którym byłaby jedna większa plansza i gralibyśmy do upadłego (bez ustalonej odgórnie liczby poziomów).
Obecnie po przejściu wszystkich wzywań na arenie i pięciu lokalizacji w zasadzie nie ma co robić (a szkoda) poza pobijaniem rekordu na każdej planszy.

Ceny: wersja na iPhone’a kosztuje 7,99 € (dostępna jest także darmowa wersja Lite).
Wersja HD na iPada kosztuje 9,99 €.

Cena jest więc dość spora i gdyby minusy, o których napisałem wyżej były wyeliminowane to bez wahania mógłbym polecić ta grę nawet za taką cenę.

Podyskutować na temat tej gry można na forum


< = >